Beleef it or not

Gepost door op jul 21, 2017 in Alle, Eva
'.get_the_title().'

In mijn vorige blog had ik het over storytelling. Wat maakt een verhaal tot een goed verhaal en wat moeten we ermee in onze organisaties? Mijn conclusie was dat het zeker interessant is om verhalen in te zetten in onze communicatie, maar we vooral gericht moeten zijn op de manier waarop we die verhalen inzetten en er […]

“Management voegt geen waarde toe”

Gepost door op jul 4, 2017 in Alle, Peter
'.get_the_title().'

Onlangs was ik met mijn Masterstudenten op bezoek bij Scania in Zwolle. Dat bezoek is onderdeel van de course die studenten van verschillende vakgroepen bij me volgen over de veranderingen in organisaties in onze netwerksamenleving en de gevolgen die dat heeft voor werk, organiseren en communiceren. Scania is een prachtig voorbeeld van een onderneming die […]

Van website naar webpresence

Gepost door op jun 28, 2017 in Marieke
'.get_the_title().'

26 juni 2017 is voor mij een bijzondere dag: de nieuwe eindhoven.nl ging live! Mijn laatste project bij de gemeente. Het project dat ik niet helemaal kon afmaken en waarvan nu, dankzij de inzet van mijn collega’s van toen, een gebruiksvriendelijke en flexibele basis staat. Samenwerken De website is kleiner dan dat hij was en […]

Kwetsbaarheid is nodig voor verbinding

Gepost door op jun 14, 2017 in Alle, Anne
'.get_the_title().'

Afgelopen donderdag mocht ik deel uit maken van een bijzondere bijeenkomst van Logeion, namelijk de Communicatiemonologen. De sfeer die ontstond tijdens deze middag kan ik alleen omschrijven als fragile en als een korte bonding-experience. Noelle Aarts, Rocco Mooij en Frithjof de Haan vertelden op het podium van het Werftheater in Utrecht verhalend over hoe zij […]

Creativiteit stimuleren? Check deze 11 HVR-tips

Gepost door op jun 12, 2017 in Alle, Hanna
'.get_the_title().'

Als contentmanager ben ik dagelijks bezig met het creëren van content. Een informatieve tekst, veelzeggend beeld of een combinatie van beide. Ik vind het geweldig om creatief bezig te zijn en goede concepten te bedenken. Maar ook als contentmanager ben ik soms even inspiratieloos. Creativiteit komt in vlagen, bij mij bijvoorbeeld vaak ’s ochtends vroeg of […]

Slaat de Dove campagne de plank mis of de spijker op zijn kop?

Gepost door op jun 5, 2017 in Alle, Lisanne
'.get_the_title().'

Onlangs kwam de nieuwe Dove-campagne vol in de spotlights. Met deze aanpak zou het merk hun jarenlange inspanningen om ‘vrouwen te vieren’ de deur uit hebben gezet. Het ging om een paar ludieke flessen. Ik vroeg me af: is zo’n gemengd ontvangen campagne nu echt zo vreselijk? Het merk staat al jaren bekend om hun […]

Pas op voor waarschuwingen!

Gepost door op mei 29, 2017 in Alle, Ilse
'.get_the_title().'

Op bovenstaande foto zie je een doodgewoon bankje in een abri in een Haagse tramhalte. Een bankje zoals er zoveel zijn in Nederland: van grijs metaal, goed om even op te zitten om te wachten. Net niet comfortabel genoeg om echt even tot rust te komen, maar daar zijn ze immers ook niet voor bedoeld. […]

Communicatieadviseur, hoe onderbouwd is jouw advies?

Gepost door op apr 7, 2017 in Alle, Ingrid
'.get_the_title().'

Data toepassen in communicatie is een must … Hoe zorgen we dat we als adviseurs aangehaakt blijven op de mogelijkheden van digitalisering in ons vakgebied? Dat is de vraag waar ik mij mee bezig houd: data driven communicatie. Door de vele gesprekken met vakgenoten en professionals die vanuit andere vakgebieden bezig zijn met data, wordt […]

Een goede ‘why’ is mooi, maar soms heb je er niks aan

Gepost door op mrt 31, 2017 in Alle, Chantal
'.get_the_title().'

Volgens Simon Sinek start alles met ‘de why’. Organisaties en leiders zijn succesvoller, invloedrijker en innovatiever als ze het ‘waarom’ als uitgangspunt nemen. Vertel wat de bedoeling van je organisatie is, stem je boodschap daar op af en klanten en/of medewerkers steunen je massaal. Begrijp me niet verkeerd, ik ken de kracht van de ‘waarom-vraag’. […]

De oplossing is niet het probleem

Gepost door op mrt 24, 2017 in Alle, Guus
'.get_the_title().'

Mensen houden niet van problemen. Of ze ontkennen dat ze er zijn, een veel beoefende boemerang-strategie, of mensen gaan zo snel als mogelijk op zoek naar een oplossing. En als je haast hebt, kom je vanzelf uit bij die interventies die je al kent. In ons vak: een campagne, een persstrategie, de dialoog aangaan (waarover […]

HVR Groep