HVR Braining: De bijdrage en inrichting van de communicatieafdeling

HVR Masterclass - De bijdrage en inrichting van de communicatieafdeling

Wie wil er in deze tijd van grote veranderingen geen communicatieve organisatie zijn? Stevig verbonden zijn met alle spelers in de omgeving, inspelen op wat daar leeft en doen waarvoor ze bedoeld is. Actief participeren in tal van netwerken. Nieuwe netwerken ontwikkelen. Bruggen slaan. Effectieve strategieën ontwikkelen om participatie en verbinding mogelijk te maken. En welke communicatiespecialist wil daar niet een bijdrage aan leveren?

HVR bundelt inzichten uit de meest actuele theorieën en de ervaringen in de praktijk in vier modulair opgebouwde Brainingen: De communicatieve organisatie, Ontwikkelen en veranderen van organisaties, De bijdrage en inrichting van de communicatieafdeling, Adviseren in dynamische context.

Omdat elke organisatie anders is en in een omgeving met geheel eigen dynamiek opereert, vraagt dat om maatwerk. Je stelt zelf jouw ontwikkelprogramma samen door een keuze te maken uit de thema’s en specifieke vraagstukken die voor jouw organisatie om verdieping vragen.

HVR Braining: De bijdrage en inrichting van de communicatieafdeling
Bij de Braining: de bijdrage en inrichting van de communicatieafdeling, gaan we op zoek naar de unieke rol en positie van de communicatieafdeling in een communicatieve organisatie. In deze Braining behandelen we o.a. de vraagstukken:

  • Waar draait het in jouw organisatie om?
  • Wat zijn de structurele vraagstukken?
  • Wat kan de communicatiespecialist wat andere spelers niet kunnen?
  • Wat doe je nog wel, wat niet meer? Hoe breng je focus aan?
  • Welke vormen van organiseren zijn het meest passend?
  • Welke eisen stelt dat aan de competenties en capaciteit van de afdeling?

Meer weten over de Brainingen? Bekijk onze flyer of neem contact op met Peter Knoers of Guus Kok.

Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Facebook0
HVR Groep