HVR Braining: Ontwikkelen en veranderen van organisaties

HVR Masterclass - Ontwikkelen en veranderen van organisaties

Wie wil er in deze tijd van grote veranderingen geen communicatieve organisatie zijn? Stevig verbonden zijn met alle spelers in de omgeving, inspelen op wat daar leeft en doen waarvoor ze bedoeld is. Actief participeren in tal van netwerken. Nieuwe netwerken ontwikkelen. Bruggen slaan. Effectieve strategieën ontwikkelen om participatie en verbinding mogelijk te maken. En welke communicatiespecialist wil daar niet een bijdrage aan leveren?

HVR bundelt inzichten uit de meest actuele theorieën en de ervaringen in de praktijk in vier modulair opgebouwde Brainingen: De communicatieve organisatie, Ontwikkelen en veranderen van organisaties, De bijdrage en inrichting van de communicatieafdeling, Adviseren in dynamische context.

Omdat elke organisatie anders is en in een omgeving met geheel eigen dynamiek opereert, vraagt dat om maatwerk. Je stelt zelf jouw ontwikkelprogramma samen door een keuze te maken uit de thema’s en specifieke vraagstukken die voor jouw organisatie om verdieping vragen.

HVR Braining: Ontwikkelen en veranderen van organisaties
Bij de Braining: Ontwikkelen en veranderen van organisaties, gaan we op zoek naar de balans tussen het organisch ontwikkelen van organisaties en de planmatige aanpak van verandervraagstukken. In deze Braining behandelen we o.a. de vraagstukken:

  • Wat zijn de criteria die bepalen welke (combinaties van) strategieën het meest effectief zijn?
  • Hoe richt je een ontwikkel- of veranderprogramma in?
  • Met wie moet je coalities vormen? Wat vraagt dat van de top? Van de managers? Van de medewerker? Van de besturingsprincipes?
  • En welke rol speelt de communicatiedeskundige?

Meer weten over de Brainingen? Bekijk onze flyer of neem contact op met Peter Knoers of Guus Kok.

 

Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Facebook0
HVR Groep