Gemeente Tilburg, Interim teammanager

Bouwen aan een nieuwe afdeling Communicatie

De Gemeente Tilburg kiest in haar ontwikkeling heel duidelijk voor een organisatie die actief investeert in de relatie met haar omgeving op alle niveaus. Dat betekent dat communiceren tot de taak van heel veel medewerkers hoort. De opdracht van de afdeling Communicatie is de collegae daarin te ondersteunen. Met heldere uitgangspunten voor de verschillende beleidsterreinen bijvoorbeeld. En een goede infrastructuur die zij kunnen inzetten, bijvoorbeeld de website en social media. Maar ook advies en coaching in het opzetten en leiden van bewonersavonden voor projectleiders.

In deze overgang van zelf uitvoeren naar anderen helpen te communiceren vervult HVR partner Patrick Dekkers de rol van interim teammanager binnen de afdeling Communicatie. Samen met het team ging hij aan de slag om de nieuwe rol uit te diepen en om te zetten naar de dagelijkse praktijk. De eerst 1,5 jaar met het team Interne- en concerncommunicatie, daarna 1 jaar met het team Beleidscommunicatie.

Om te werken aan de competenties van de adviseurs en de medewerkers zijn aparte trainingen en workshops gehouden onder leiding van HVR partner Peter Knoers. Daarbij is ingezoomd op de vraag wat in deze steeds communicatiever wordende, gemeentelijke organisatie de toegevoegde waarde van deze professionals kan zijn. En er is geoefend met nieuwe vaardigheden en een andere basisattitude, eerst in de trainingssituatie en daarna in de praktijk.

Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Facebook0
HVR Groep