Webpresence

Terug naar overzicht

De essentie van onze visie op online communicatie zit in het feit dat jij, jouw kanaal, jouw boodschap op het internet nooit op zichzelf staat. Je bent altijd verbonden met anderen: jouw ‘webpresence’ is groter dan datgene dat je zelf plaatst.

Natuurlijk kun je inzetten op het bovenaan komen in zoekresultaten, meer volgers organiseren, meer boodschappen delen of meer kanalen maken. Maar je organiseert je online communicatie slimmer en efficiënter door optimaal gebruik te maken van de webpresence; samen te werken met andere kanalen en partijen en in te zetten op boodschappen die iets toevoegen aan datgene dat er al is. Waardoor de juiste boodschappen bovenaan komen in de zoekresultaten. Waardoor het gesprek gevoerd wordt waar de doelgroep is. Je gericht inzet op de juiste volgers van de diverse kanalen. En boodschappen in de juiste samenhang, vanuit betrouwbare afzenders, effectief en gericht gevonden kunnen worden. Zodat je echte resultaten kunt behalen en de communicatie bijdraagt aan de inhoudelijke opgave.

Scherpte op 3 vlakken

De optimale webpresence organiseren vraagt om scherpte op 3 vlakken

  • Eigen identiteit: doel, rol en positie
  • Doelgroep: hun gedrag, overtuigingen en/of behoeften
  • Context: andere partijen en boodschappen die een rol spelen in de opgave en/of ontwikkelingen die impact kunnen hebben.

Die scherpte heb je nodig om te bepalen welke online media je hoe kunt inrichten. Het organiseert de ruimte om vanuit de scope van je opgave te kijken naar de optimale online oplossingen. Het dwingt je in sommige gevallen om breder te kijken dan die kanalen en content waar je controle over lijkt te hebben en je focus te verleggen naar afzenders, kanalen en content waarmee je jouw doelen voor jouw doelgroepen kunt bereiken.

Benieuwd naar hoe je deze visie in de praktijk brengt voor bijvoorbeeld linkbuilding? Lees dan ons blog SEO en linkbuilding: bouw de juiste links op Frankwatching.

Whitepaper

In ons whitepaper ‘De strategie van het online organiseren’ lees je meer over hoe je online scherpte kunt organiseren.

Laat je inspireren!

Interesse

Benieuwd of onze aanpak jou, je afdeling of organisatie kan helpen je verder te brengen in je online communicatie? Bel of mail Marieke Hendriksen!

In contact komen

Ben je benieuwd of wij je kunnen helpen met jouw vraagstuk? Laat het ons weten, we kijken graag met je mee.

Neem contact op