Organisatie van communicatie

Terug naar overzicht

Steeds meer professionals realiseren zich dat hun organisatie in steeds verschillende omstandigheden haar omgeving moet begrijpen, ermee verbonden moet zijn en moet (mee)bewegen. We hebben het in onze ogen dan over een ‘communicatieve organisatie’.

Rol communicatieprofessional

Een  communicatieve organisatie is een organisatie waar medewerkers in verschillende omstandigheden klantgericht en omgevingsbewust zijn en verbinding maken met hun stakeholders en zo hun wensen en behoeften centraal zetten. Maar hoe kom je tot zo’n organisatie en wat is de rol van de afdeling communicatie en/of communicatieprofessional in dit proces? Waar begin je en wat is je (eind)bestemming? Aan de hand van een praktisch model helpen onze ervaren adviseurs je in kaart brengen hoe je de organisatie van de communicatie het beste kunt vormgeven.

Visie op de organisatie van de communicatie

Bij HVR geloven we dat een belangrijke meerwaarde van communicatieprofessionals ligt in het leveren van maatwerk om een communicatieve organisatie te helpen realiseren. Maatwerk is nodig, omdat de behoeften, de omstandigheden en de verhoudingen tussen organisatie en omgeving telkens verschillen. Met ons praktische model brengen we dat maatwerk in 3 stappen in kaart.

Lees meer!

Organisaties die wij al geholpen hebben bij de organisatie van de communicatie:

  • Gemeente Smallingerland
  • Werkorganisatie BUCH
  • Gemeente Hilversum

Interesse

Benieuwd of onze aanpak jou, je afdeling of organisatie kan helpen je verder te brengen in je online communicatie? Bel of mail Chantal Kolleman!