Armijn Woudman

Ken jij jouw doelgroep? Weet je wat hun behoefte is? En hoe je hen bereikt? Om beter zicht te krijgen op de cruciale eigenschappen van jouw doelgroepen kun je een ‘persona’ maken. Hoe maak je succesvol een persona? In deze blog leggen we je uit waarom het belangrijk is om een persona te hebben en hoe je er eentje maakt die succesvol is.


Expertise

Ik geloof dat je elk probleem op kunt lossen met de juiste communicatie. Met mijn ontwerpersbril kijk ik naar dit probleem en stel vragen. Ik praat met de betrokkenen en krijg zo een goed beeld. Vervolgens is het een kwestie van het beste idee bedenken en dat testen met de eindgebruikers. Zo weet je van te voren of wat je bedacht hebt ook werkelijk gaat werken. Dat geeft een opdrachtgever natuurlijk veel rust.

Terug naar overzicht
“Creativiteit is de beste tool om problemen op te lossen”

Profiel

Armijn koppelt altijd de organisatiedoelen aan de gebruikersbehoeftes. Zo krijg je een model waarbij de afzender precies de juiste middelen krijgt om de eindgebruiker te motiveren of activeren. De inhoud bepaalt daarbij de vorm en niet andersom. Die doelen en behoeftes krijg je tijdens een live of online sessie op een leuke manier boven tafel. Zo’n sessie wordt ook altijd ervaren als een feestje. “Ik krijg hier enorm veel energie van”.

Wordt blij van

Wanneer mensen aangestoken worden door enthousiasme en geestdrift. Als je bijvoorbeeld een voorstel gepresenteerd hebt en de opdrachtgevers snappen dat dit het juiste idee is om uit te voeren. De voorpret die je dan voelt is zo motiverend en helpt om je doelen te bereiken.

Werk

  • UX-designer  / User testing