Projectcommunicatie om draagvlak te creëren en te vergroten kunnen we sinds maart niet meer op de vertrouwde manier doen, inloopavonden en bewonersbijeenkomsten zijn niet mogelijk. Digitaal is wel heel veel mogelijk. Wat zijn effectieve middelen om de doelgroep van jouw project te bereiken? En hoe bepaal je de ideale middelenmix voor jouw doelgroep? Hoe pak je dat dan (technisch) precies aan? Hoe bereiken we mensen die niets digitaal doen?
Als vervolg op de presentatie van Elise over alternatieve werkvormen, presenteerde Marloes een inspirerende kennisdelingssessie waarin 6 Prolanders middelen hebben toegelicht die zij inzetten binnen de projecten. De middelen uit de presentatie en linkjes naar besproken content vind je op deze pagina.
Download de ‘Presentatie: Digitale middelen en instrumenten‘ en het document met de checklist, middelen en tips voor alternatieve werkwijzen om deze op je gemak door te nemen.
Bekijk hier het voorbeeld van een datarapport voor de website van Bargerveen – Schoonebeek.
Er is online veel data beschikbaar over de gebieden. Kijk bijvoorbeeld eens op allecijfers.nl
Marloes is een ervaren communicatieprofessional werkzaam als adviseur en projectleider voor verschillende opdrachtgevers. Zij is gespecialiseerd in online communicatie strategie.
Vraag vrijblijvend een gesprek aan per mail: marloes.kersten@hvrgroup.nl of bel direct met Marloes op +31 (0)6 82 11 8651.
Voor dat je gaat iets om over te dromen…
Stel dat we in de gebieden een bord neerzetten met een tekening van de huidige situatie waar je met je telefoon overheen kunt gaan om de nieuwe situatie te zien zoals in deze video: